Nye restriktioner rammer spil- og bettingselskaber i England

14. februar 2018

Nye restriktioner rammer spil- og bettingselskaber i England

Englænderne har en stærk kultur for gambling på bl.a. heste og fodbold, og år efter år præsenterer bettingselskaberne rekordstore overskud. Men nu rammer nye reklame-restriktioner spilselskaberne i England.

Den britiske myndighed for reklamer har indført nye restriktioner overfor bettingselskaberne i England, som nu skal følge et nyt sæt spilleregler for at reklamere for odds og særligt tilbud som free bets og bonusser.

De nye regler skal bl.a. forhindre bookmakere i at benytte aggressive "in-play" tilbud, hvor odds-spillere opfordres til at "spille nu" under direkte sportsbegivenheder, samt at forhindre bookmakerne i at reklamere for iøjefaldende free bet og bonus tilbud .

"Vi vil ikke tolerere spilreklamer som udnytter folks svagheder", sagde Shahriar Coupal, director hos Committee of Advertising Practice, som altså generelt vil slå ned på reklamer som giver spillerne et økonomisk incitament for at gamble og/eller på reklamer, som giver en uansvarlig opfattelse af risiko eller kontrol.

Udsteder bøder i millionklassen

Samtidigt er man i det britiske begyndt at straffe spilselskaber med bøder, hvis de ikke overholde lovgivningen på området. Det kostede for nyligt det GVC-ejede ElectraWorks en bøde på £350.000 for at "gentagende gange have misledt kunderne" med bestemte reklamer for gratis bonusser.

"Denne bøde bør tjene som en advarsel til alle spilselskaber om, at vi ikke tøver med at tage handling mod dem som misleder kunderne med bonus tilbud eller som ikke sikrer sig at have den korrekte licens", sagde Richard Watson fra UKGC.

Kilde: igamingbusiness.com