15. november 2016
Danske Spil som ny bettingpartner for Landsholdet
Danske Spil tager over efter Tipico som officiel betting partner for det danske fodboldlandshold samt U/21-landsholdet.
[readmore id="1799">
Tipico har droslet ned for deres marketing-aktiviteter i Danmark, og det har betydet at de blandt andet også stopper med at være betting partner for det danske fodboldlandshold, som de ellers havde indgået en aftale frem til juni 2017 med.
Dette har selvsagt givet en ledig plads som DBUs legekammerat inden for betting, og det har Danske Spil valgt at se som en god anledning til at overtage Tipicos rolle for både U/21 og Herrelandsholdet.
Danske Spil har ifølge deres pressemeddelelse længe forsøgt at komme tættere på det danske landshold, så de er glade for nu at få muligheden. Partnerskabet begynder pr. 1. januar 2017 og frem til og med EM 2020.
”Med indgåelse af partnerskab med DBU og det danske fodboldlandshold kan vi nu tage helt nye skridt i retning af at skabe underholdende indhold – både for fans af de danske landshold og for Oddset-spillerne. På det parameter ser vi DBU som en helt oplagt partner for os, fordi der er så stor synergi mellem spil og fodbold,” fortæller Søren Nielsen, der er marketingchef hos Danske Spil.
Også hos DBU ser de partnerskabet som en del af deres vision om at samle danskerne.
” Fodbold er den mest populære sport i Danmark, og fodboldlandsholdet har en unik mulighed for at samle nationen om nationalsang, Dannebrog og fejring af vores danske fællesskab. Det er også udgangspunktet i vores kampagne #vierdanskerne, og i det hele taget ser vi den moderne danskhed som en væsentlig ingrediens i vores partnerskaber med bl.a. hummel, Carlsberg, Select, Sportmaster og nu Danske Spil. Vi glæder os til det nye samarbejde om at skabe endnu større opbakning til de danske fodboldlandshold og til fodbold i det hele taget”, siger Katja Moesgaard, der er kommerciel direktør hos DBU.