1. april 2016
NordicBet bliver ny sponsor for Fælledparken
Spilleselskabet NordicBet har dags dato indgået en aftale med Københavns Kommune om navnerettighederne til Fælledparken. Fremover vil den traditionsrige plet midt i København skulle omtales som "NordicBet Fælledparken".
Navnesponsorater af stadions har for længst vundet udbredelse i sportens verden.
Et nyt samarbejde mellem NordicBet og Københavns Kommune betyder imidlertid, at bookmakeren som den første kommercielle virksomhed har fået lov at købe navnerettighederne til en offentlig park.
Fremover vil Fælledparken derfor skulle omtales "NordicBet Fælledparken".
"Vi er naturligvis stolte af aftalen. NordicBet har fokus på fodbold helt ned i serie-rækkerne, og Fælledparken er københavnernes rigtige hjemmebane. Det er her folket spiller fodbold, og vi vil benytte sponsoratet til at forbedre rammerne for amatørspillerne", siger NordicBets pressechef Thomas Holm.
Som sit første initiativ vil NordicBet erklære krig mod hundeefterladenskaberne på fodboldarealerne.
Under mottoet: "Bring de glidende tacklinger tilbage til NordicBet Fælledparken" har bookmakeren en målsætning om at spraymale alle hundeekskrementer i parken i NordicBets blå farve, så de er nemme at få øje på for spillerne.
"Den nemme løsning ville selvfølgelig være, at vi fjernede hundenes efterladenskaber. Men vi ser her en mulighed for at aktivere vores sponsorat på en både stærk og banebrydende facon. Og vi har da også en formodning om, at parken med de blå hundeaflejringer vil blive et tilløbsstykke for turister", fastslår Thomas Holm.
Et andet initiativ i sponsoraftalen er, at der på arbejdernes kampdag 1. maj fremover skal flages med blå bannere fremfor røde.
Dette krav er endnu ikke blevet præsenteret for LO, men hos NordicBet forventer man, at det vil være en ren formalitet at opnå accept.